Įtraukusis ugdymas
Įtraukusis ugdymas – kokybiškas ugdymas kiekvienam vaikui, siejamas su personalizuotu kiekvieno vaiko ugdymu, atitinkančiu kiekvieno vaiko ugdymosi galias, poreikius, užtikrinantis sėkmes, asmeninę pažangą.
Pagrindinis įtraukiojo ugdymo tikslas – kokybiškas ugdymas kiekvienam vaikui, nepriklausomai nuo jo skirtybių. Tai procesas, kuriame atsižvelgiama į vaikų socialinę, kultūrinę, mokymosi įvairovę ir remiamasi veiksmais, padedančiais nustatyti bei šalinti kliūtis ugdymuisi ir dalyvavimui švietime. Tai labai aiškiai atsispindi Geros mokyklos koncepcijoje.
Nuo 2024 m. rugsėjo įsigaliojęs Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymo Nr. I – 1489 5, 14, 21, 29, 30, 34, ir 36 straipsnių pakeitimas numato, kad kiekvienam vaikui turi būti sudarytos sąlygos ugdytis artimiausioje ugdymo įstaigoje (ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje, mokykloje) kartu su bendraamžiais.
Įtraukties švietime plėtros 2021-2024 metų kryptys:
– Stiprinti teigiamas visuomenės ir švietimo bendruomenės nuostatas į įtrauktį švietime.
– Didinti švietimo pagalbos prieinamumą.
– Gerinti pedagogų ir švietimo pagalbos specialistų pasirengimą įtraukčiai švietime.
– Pritaikyti mokyklų (ikimokyklinių ugdymo įstaigų) aplinkas ir ugdymo procesus įvairių ugdymosi poreikių turintiems vaikams.
– Kurti įtraukties švietime įsivertinimo ir stebėsenos sistemą.
ĮTRAUKIOJO UGDYMO STRATEGIJOS KLAIPĖDOS MIESTE ĮGYVENDINIMO 2024-2027 METAIS PRIEMONIŲ PLANAS
Lopšelyje-darželyje „Dobiliukas“ įgyvendinama esminė įtraukiamojo ugdymo vertybinė nuostata, kad įtraukimas ir teisingumas yra suprantami, kaip kokybiško ugdymo pagrindas. Tai atsivėrusi erdvė, orientuojanti šeimas ir įstaigą veikti bendrai, darniai ir kūrybingai. Įtraukiojo švietimo sistemoje rūpinamasi kiekvienu vaiku, stengiantis kuo prasmingesnio jo ugdymo(si). Siekiant, kad šis ugdymas būtų sėkmingas, reikia didinti švietimo pagalbos prieinamumą, stiprinti visuomenės ir švietimo bendruomenės nuostatas apie įtraukųjį ugdymą.
Sėkmingo įtraukiojo ugdymo požymiai:
- bendruomenės profesinis augimas;
- įvairių ugdymosi poreikių turinčių vaikų kokybiškas ugdymas;
- saugi ir specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų mokymui(si) pritaikyta aplinka.
Skaitykite daugiau apie įtraukųjį ugdymą:
„Įtraukties link”. Ką turi žinoti mokykla? – atmintinė mokykloms
Įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo bendrojo ugdymo mokyklose rekomendacijos
INFORMACIJA TĖVAMS:
Švietimo pagalbos mokiniui algoritmas
Mokytojo padėjėjo vaidmuo įtraukiamajame ugdyme
Rekomendacijos tėvams, auginantiems vaikus, turinčius įvairiapusių raidos sutrikimų
Vaikų elgesio ir (ar) emocijų sutrikimai. Informacija tėvams
Vaikai, turintys aktyvumo ir dėmesio (ADHD) sutrikimų. Kaip padėti namuose ir mokykloje?
Nusiraminimo būdai sup (ir ne tik) vaikams
PATARIMAI PEDAGOGAMS:
Elektroninis leidinys „Be streso-žingsnis įtraukiojo ugdymo link„
Dėmesys kiekvieno mokinio mokymuisi ir pažangai
Knyga „Padėkime augti saugiai”
NAUDINGOS NUORODOS:
Nemokama pschologinė pagalba „Tėvų linija“(www.tevulinija.lt)
Ankstyvosios reabilitacijos centras (Raidos centras) (https://www.manoseimosgydytojas.lt/raidos-centras/)
Klaipėdos pedagoginė psichologinė tarnyba (https://www.klaipedosppt.lt/)
Autizmas – pažinti, suprasti, padėti
