Klaipėdos lopšelis-darželis Dobiliukas
Vingio g. 9, LT-95197, Klaipėda
Telefonas:(8 46) 32 48 96
El. paštas: darzelis.dobiliukas@gmail.com
Sveiki,
kviečiame į atradimų, kūrybos ir nuotykių pripildytus vaikystės namus!

Įtraukusis ugdymas

Įtraukusis ugdymas – kokybiškas ugdymas kiekvienam vaikui, siejamas su personalizuotu kiekvieno vaiko ugdymu, atitinkančiu kiekvieno vaiko ugdymosi galias, poreikius, užtikrinantis sėkmes, asmeninę pažangą.

Pagrindinis įtraukiojo ugdymo tikslas – kokybiškas ugdymas kiekvienam vaikui, nepriklausomai nuo jo skirtybių. Tai procesas, kuriame atsižvelgiama į vaikų socialinę, kultūrinę, mokymosi įvairovę ir remiamasi veiksmais, padedančiais nustatyti bei šalinti kliūtis ugdymuisi ir dalyvavimui švietime. Tai labai aiškiai atsispindi Geros mokyklos koncepcijoje.

Nuo 2024 m. rugsėjo įsigaliojęs Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymo Nr. I – 1489 5, 14, 21, 29, 30, 34, ir 36 straipsnių pakeitimas numato, kad kiekvienam vaikui turi būti sudarytos sąlygos ugdytis artimiausioje ugdymo įstaigoje (ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje, mokykloje) kartu su bendraamžiais. 

Įtraukties švietime plėtros 2021-2024 metų kryptys:

Stiprinti teigiamas visuomenės ir švietimo bendruomenės nuostatas į įtrauktį švietime.

Didinti švietimo pagalbos prieinamumą.

Gerinti pedagogų ir švietimo pagalbos specialistų pasirengimą įtraukčiai švietime.

Pritaikyti mokyklų (ikimokyklinių ugdymo įstaigų) aplinkas ir ugdymo procesus įvairių ugdymosi poreikių turintiems vaikams.

Kurti įtraukties švietime įsivertinimo ir stebėsenos sistemą.

ĮTRAUKIOJO UGDYMO STRATEGIJOS KLAIPĖDOS MIESTE ĮGYVENDINIMO 2024-2027 METAIS PRIEMONIŲ PLANAS

Lopšelyje-darželyje „Dobiliukas“ įgyvendinama esminė įtraukiamojo ugdymo vertybinė nuostata, kad įtraukimas ir teisingumas yra suprantami, kaip kokybiško ugdymo pagrindas. Tai atsivėrusi erdvė, orientuojanti šeimas ir įstaigą veikti bendrai, darniai ir kūrybingai. Įtraukiojo švietimo sistemoje rūpinamasi kiekvienu vaiku, stengiantis kuo prasmingesnio jo ugdymo(si). Siekiant, kad šis ugdymas būtų sėkmingas, reikia didinti švietimo pagalbos prieinamumą, stiprinti visuomenės ir švietimo bendruomenės nuostatas apie įtraukųjį ugdymą.

Sėkmingo įtraukiojo ugdymo požymiai

  • bendruomenės profesinis augimas;
  • įvairių ugdymosi poreikių turinčių vaikų kokybiškas ugdymas;
  • saugi ir specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų mokymui(si) pritaikyta aplinka.

Skaitykite daugiau apie įtraukųjį ugdymą:

„Įtraukties link”. Ką turi žinoti mokykla? – atmintinė mokykloms

Įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo bendrojo ugdymo mokyklose rekomendacijos

Atmintinė šeimoms

Kompleksinė laiku suteikta pagalba specialiųjų poreikių turintiems vaikams – lemiamas jų pozityviosios socializacijos veiksnys

INFORMACIJA TĖVAMS:

Švietimo pagalbos mokiniui algoritmas

Mokytojo padėjėjo vaidmuo įtraukiamajame ugdyme

Rekomendacijos tėvams, auginantiems vaikus, turinčius įvairiapusių raidos sutrikimų

Vaikų elgesio ir (ar) emocijų sutrikimai. Informacija tėvams

Vaikai, turintys aktyvumo ir dėmesio (ADHD) sutrikimų. Kaip padėti namuose ir mokykloje?

Pozityvus drausminimas

Sensorinės veiklos

Nusiraminimo būdai sup (ir ne tik) vaikams

PATARIMAI PEDAGOGAMS:

Elektroninis leidinys „Be streso-žingsnis įtraukiojo ugdymo link

Dėmesys kiekvieno mokinio mokymuisi ir pažangai

Dėmesio lavinimo gairės. Darbui su ikimokyklinio amžiaus vaikais, turinčiais įvairiapusį raidos sutrikimą.

Knyga „Padėkime augti saugiai”

NAUDINGOS NUORODOS:

Nemokama pschologinė pagalba „Tėvų linija“(www.tevulinija.lt)

Ankstyvosios reabilitacijos centras (Raidos centras) (https://www.manoseimosgydytojas.lt/raidos-centras/)

Klaipėdos pedagoginė psichologinė tarnyba (https://www.klaipedosppt.lt/)

Autizmas – pažinti, suprasti, padėti

Skip to content